Wprowadźcie OKIENKO TRANSFEROWE w trakcie sezonu!
Kategoria: Inne wiadomości - Pozostałe / 16 Lutego 2010
W związku z przyjmowaniem poprawek do zmian w regulaminie PZTS na nowym sezon, apeluję do Wydziału Rozgrywek PZTS o wprowadzenia od nowego sezonu zmiany, która powinna zrewolucjonalizować rozgrywki ligowe w Polsce.
Proponuje, aby od nowego sezonu wprowadzić tzw. "okienko transferowe" w trakcie sezonu. Okienko transferowe miałoby być otwarte od 1 grudnia do 31 grudnia każdego roku, w którym odbywają się rozgrywki.
Ale nie każdy w tym okresie czasowym mógłby zmienić klub.
Moja propozycja to:
Zmian klubowych mogą dokonać:
- zawodnicy nie posiadający obowiązującego kontraktu,
- zawodnicy, którzy chcący zmienić klub, dane środowisko,
- zawodnicy, którzy chcieliby podnosić swoje umiejętności, ale w swoim klubie nie mają na to możliwości i nie posiadają ważnego kontraktu,
- kluby, które chcą się wzmocnić w trakcie sezonu (np. klub niespodziewanie zajmuje miejsce premiowane awansem do wyższej klasy rozgrywkowej i chce się wzmocnić, by awansować, adekwatnie, by się utrzymać),
- kluby chcące osłabić swojego największego rywala (podkupując zawodników),
- zawodnicy pełnoletni (bez ważnego kontraktu) i niepełnoletni (za zgodą rodziców, bez ważnej umowy na linii klub - rodzice), bez względu na to, jaki poziom sportowy reprezentują,
- zawodnicy grający na co dzień w innych krajach,
- obywatele Unii Europejskich (ukróci to sprowadzania Chińczyków w trakcie sezonu).
Co ważne, zawodnicy z ważnymi kontraktami nie będą mogli zmienić klubu w trakcie sezonu.
Co da wprowadzenie "okienka transferowego"? Da i to dużo. Klub, chcąc zatrzymać zawodników, będzie podpisywać z nim 'legalne' umowy zawodnicze (umowa o dzieło, zlecenie, o pracę). Ukróci to tzw. płacenie pod stołem. Kluby będą zmuszone do podpisywania umów na okres min. roku, chcąc zatrzymać zawodnika. W przypadku zawodników, na pewno popularne będzie podpisywanie umów półrocznych i w okienku transferowym szukania sobie klubu.
Każdy transfer będzie opłacony do związku, zgodnie z taryfikatorem PZTS.
Kto na tym zyska? Wszyscy! Zawodnicy - mogąc zmienić bez większych problemów klub, kluby - chcąc awansować/utrzymać się będą dokonywać transferów, PZTS - zarobi na każdym transferze.
I co wy na to? Czekam na wasze propozycje odnośnie "okienka transferowego". Być może wyklaruje się coś, co będziemy mogli przedstawić PZTS.
:) napisał:
16 Lutego 2010
IP: 212.49.52.*
Z tego co mi wiadomo Pawle to większość zawodników ma w klubach kontrakty na cały sezon lub na kilka lat!Jaki byłby sens dla klubów podpisywania kontraktów na 6 miesięcy!
Moim zdaniem ten pomysł nie przejdzie!
Pozdrawiam
trener napisał:
16 Lutego 2010
IP: 89.231.145.*
a co z zawodnikami którym klub podziękuje w trakcie sezonu i nie znajdzie nowego
kibic napisał:
16 Lutego 2010
IP: 80.52.245.*
Powinien być wolny wybór. Kontrakt na sześć miesięcy, rok czy bezterminowo.
Tak jak umowa o pracę.
Żadna rewolucja tylko normalność.
kibic napisał:
16 Lutego 2010
IP: 80.52.245.*
P.S. Dotyczy to też zawodników ( przede wszystkim ) którzy nie mają żadnego kontraktu czy umowy, a mieli by możliwość
zmiany klubu. Popieram w całości.
ktos napisał:
16 Lutego 2010
IP: 195.13.38.*
mysle ze takie okienko spowoduje tylko napływ chinczyków do Polski po co szkolic wystarczy azjata na 3-4 mecze i utrzymanie jest!! koszt utrzymana wychowanka bedzie adekwatny co chinczyk na 3-4 meczach.
maly z gdanska napisał:
16 Lutego 2010
IP: 79.162.169.*
Uwazam ze pomysl jestr dobry. Mam jednak male uwagi; 1tylko dla zawodnikow z Uni,2 dodatkowo jak klub sie nie wywiazuje (zawodnik przedstawia swoj kontrakto sobie wytypowanej przez PZTS.Urzednik wystepuje do klubu o odniesienie do sprawy, a nastepnie wydajedcyduje w sprawie).
menager napisał:
16 Lutego 2010
IP: 83.30.41.*
Uważam, że pomysł jest zły.
Kontrakt powinien obowiązywać przynajmniej na rok - obie strony.
Chcemy awansować - wzmacniajmy się przed sezonem.
Tak zrobi się zamieszanie, kombinacje, podbieranie sobie zawodników, kłótnie i lepiej nie pisać co jeszcze...
Jestem na "nie".
tomek 2 napisał:
16 Lutego 2010
IP: 83.15.5.*
tak juz to dawno jest za miedza i radza sobie oczywiscie tylko dla zawodniokow z Uni oraz skonczy sie placenie za rok lub dwa .Jezeli zaodnik nie otrzyma wynagrodzenia jakie ma w kontrakcie to idealne rozwiazanie .3 x tak
zawodnik napisał:
16 Lutego 2010
IP: 94.78.181.*
Zawodnicy I ligowi maja kontrakt na pól roku i zawsze muszą go przedłużać ... Wiec taki pomysł jest ŚWIETNY!!! często w klubie zawodnikowi sie nie podoba lub trenerzy nie dopuszczają i ignorują (po prostu nie przepadają za nim)wiec taki zawodnik chcący sie rozwijać szuka innego klubu ... .Biedzie to powodować tez większa rywalizacje i strach trenerów ...
Sherif27 napisał:
16 Lutego 2010
IP: 89.229.218.*
Pomysł słuszny ale powinien dotyczyć zdecydowanie wszystkich zawodników

"zawodnicy, którzy chcieliby podnosić swoje umiejętności, ale w swoim klubie nie mają na to możliwości i nie posiadają ważnego kontraktu" Niby kto miałby decydować o tym kto ma warunki, a kto nie?
POSZUKIWACZ napisał:
16 Lutego 2010
IP: 195.150.129.*
z góry przepraszam za podpięcie się z innym tematem .
SZUKAM TRENERA DO PROWADZENIA DRUŻYNY KOBIET W EKSTRAKLASIE , KTÓRY ZAJMIE SIĘ RÓWNIEŻ NADZOREM SZKOLENIA GRUP MŁODZIEŻOWYCH.
PawelG napisał:
16 Lutego 2010
IP: 77.255.81.*
Sherif hmm ciezko to bylo zapisac, ale chyba wiesz, o co mi chodzilo

marcin napisał:
16 Lutego 2010
IP: 212.180.248.*
panie Pawle od 3 lat u pana Małeckiego Sylwestra leży (może jeszcze leży) doskonały projekt dotyczący właśnie takich okienek transferowych. pan Małecki blokuje wszelki inicjatywy w tej sprawie.
PawelG napisał:
16 Lutego 2010
IP: 77.255.81.*
Rozmawialem z nim, tym razem ma byc inaczej...

maciek napisał:
16 Lutego 2010
IP: 89.75.20.*
bardzo dobry pomysl
Lamcia napisał:
16 Lutego 2010
IP: 84.38.30.*
Popieram ten pomysł w 100%.Bardzo dobre posuniecie Panie Pawle.Mam nadzieje,ze ten przepis wejdzie jak Najszybciej...
rodzic napisał:
16 Lutego 2010
IP: 193.59.36.*
Popieram ten pomysł w 100 %. Jeżeli klub i trenerzy olewają zawodnika, to dla dobra obydwu stron powinna być możliwość skrócenia tej mordęgi. Przynajmniej tak jak w moim przypadku miał bym szanse przenieść dzieciaka do innego klubu i uratować chociaż drugą część sezonu.A tak to muszę szukać możliwości treningu w innych klubach za prywatne pieniądze.
Sherif27 napisał:
17 Lutego 2010
IP: 89.229.218.*
Ja taką sytuacje znam z doświadczenia

fants napisał:
17 Lutego 2010
IP: 77.254.22.*
To nic nowego. We wszystkich już prawie dyscyplinach można w ciągu sezonu zmieniać barwy klubowe.Tak też powinno być też w tenisie stołowym. Argumntów za jest bardzo dużo.
... napisał:
17 Lutego 2010
IP: 89.75.123.*
Panie Pawle, w 2007 r zaproponowaliśmy PZTS pewne zmiany w regulaminie rozgrywek, lub regulaminie zmian barw klubowych, uzyskaliśmy zapewnienie, że w sezonie 2008/2009 zmiany zostaną zaproponowane do wdrożenia, i cichoooo. to co zaproponowaliśmy:
Proponujemy w wprowadzenie do rozdziału 2.3 Rozgrywki Drużynowe, do pod rozdziału 2.3.10 Uzupełnienie składu drużyn ligowych, wprowadzić pkt. 2.3.12, o następującej treści:
2.3.12 - Po zakończeniu pierwszej rundy rozgrywek ekstraklasy i pierwszej ligi, w dniach od 22 grudnia do 31 grudnia zespół biorący udział w rozgrywkach klubowych może uzupełnić swój skład drużyny klubowej zgłoszonej do rozgrywek o zawodników, którzy złożą rezygnację z gry w swojej dotychczasowej drużynie.
2.3.12.1 - Rezygnacja o której mowa winna być złożona w formie pisemnej nie później niż na 20 dni przed okresem transferowym. Klub może odmówić zgody na transfer, sprzeciw klubu musi być wyrażony w formie pisemnej wraz uzasadnieniem nie później niż 7 dni od dnia otrzymania wniosku o rezygnację.
2.3.12.2 ? Zawodnik, któremu klub nie wyraził zgody na transfer, może się odwołać od tej decyzji w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania do WGiD PZTS.
2.3.12.3 ? WGiD rozpatruje odwołanie niezwłocznie, w przypadku podtrzymania decyzji klubu przez WGiD, zawodnik może się odwołać w terminie 3 dni do Prezydium Zarządu PZTS. Prezydium PZTS rozpatruje odwołanie nie później jak do 28 grudnia, decyzja Prezydium PZTS jest ostateczna.
2.3.12.4 - Klub nie może zakazać transferu zawodnikowi, któremu zalega z wynagrodzeniem przez okres co najmniej 2 miesięcy, lub nie rozegrał on żadnego meczu w zespole klubowym mimo zgłoszenia do rozgrywek. Udział w rozgrywkach niższego szczebla w drużynie klubowej nie ogranicza prawa do rezygnacji i transferu.
2.3.12.5 - Powyższe stosuje się do niższych szczebli rozgrywkowych adekwatnie do ich terminarza ligowego, a okienko transferowe zamyka się na 3 dni przed rozpoczęciem 2 kolejki ligowej . Tryb odwoławczy: w I trybie Zarząd OZTS, w II trybie Prezydium PZTS.
michal napisał:
17 Lutego 2010
IP: 212.180.248.*
gratuluje doskonałego pomysłu, szkoda ze nie wszedł w życie
kolejarz napisał:
23 Lutego 2010
IP: 85.28.162.*
Jestem za a nawet przeciw a na poważnie super pomysł.Tylko diabeł tkwi w szczegółach.Trzeba stworzyć taki regulamin transferowy,aby skorzystali na tym wszyscy,kluby,zawodn icy.Wiadomo że w ekstraklasie i ligach centralnych umowy zawiera się na okres nie krótszy niż rok.Najciekawiej będzie w ligach niższych.Mam nadzieje ze to wejdzie od nowego sezonu.
logo napisał:
25 Lutego 2010
IP: 95.49.80.*
podkupywac,sprzedawa c,oszukiwac,kaperowa c,przekupywac ... ... . itd. dno
Zostaw komentarz