...

Oświadczenie organizatora KMA 2014

Kategoria: Turnieje w Polsce - Mistrzostwa Polski / 26 Maja 2014

Patryk Jacak/foto by Patrycja Skupińska

Wyświetleń: 5117

Komentarzy: 41

Tagi:
amatorzy
Krajowe Mistrzostwa Amatorów
KMA
Patryk Jacak

Dziś nastąpiła weryfikacja wszystkich medalistów Krajowych Mistrzostw Amatorów 2014, w wyniku której decyzją Zarządu ALTS w Częstochowie, głównego organizatora KMA, pozbawiamy tytułu drugiego wicemistrza kraju w kategorii do 35 lat zawodnika Patryka Jacak.

Patryk Jacak oszukał nas, jako organizatorów, oraz wszystkich uczestników Krajowych Mistrzostw Amatorów w tenisie stołowym. Znając regulamin KMA 2014, tj. "W zawodach mogą brać udział zawodnicy i zawodniczki posiadający co najmniej dwuletnią przerwę od rozgrywek organizowanych przez Związek Tenisa Stołowego (liga, turnieje kwalifikacyjne, ligi zagraniczne, itd.), bez licencji z przynależnością klubową (dopuszcza się zawodników spełniających kryteria z licencją niestowarzyszonego i weterana, którzy biorą udział w GPW)"; zawodnik ten złamał główny punkt naszego regulaminu oraz założenia tego turnieju, gdyż od 15 listopada 2013 roku posiada licencję klubową "Miejskiego Klubu Sportowego Łódź" o nr 09785 wydaną przez Polski Związek Tenisa Stołowego. Według danych z oficjalnej strony Łódzkiego Okręgowego Związku Tenisa Stołowego, Patryk Jacak rozegrał w obecnym sezonie 15. gier w rozgrywkach 5. ligi mężczyzn gr. B.

W związku z tym, zawodnik Patryk Jacak zostaje przez nas zdyskwalifikowany na okres pięciu lat oraz zostaje pozbawiony tytułu drugiego wicemistrza kraju w kategorii do 35 lat.

W imieniu organizatorów
Paweł Gąsiorski


e-mail od Patryka Jacak:



REKLAMA Czytaj dalej



Witam,
Musze przyznać, że mocno się zdziwiłem takim obrotem sprawy. Świadczy o tym fakt, że zgłosiłem się z zapytaniem telefonicznym do organizatorów dłuższy czas przed zawodami, przedstawiając moją sytuacje tenisową. Otrzymałem odpowiedź zgodną z regulaminem tzn, że moja sprawa zostanie rozpatrzona ostatecznie decyzją organizatora gdy się zgłoszę.( z regulaminu. : W przypadku zawodnika, który nie gra w rozgrywkach Związku Tenisa Stołowego (liga, turnieje kwalifikacyjne, itd.), ale posiada licencję z przynależnością klubową i spełnia pozostałe kryteria, sprawę rozstrzyga organizator), ostatni raz zagrałem w 2013 r. Po zgłoszeniu otrzymałem odpowiedź zwrotną, że zgłoszenie zostało przyjęte - co było dla mnie jednoznacznym sygnałem że wyrażono zgodę na mój start, dlatego zgłoszenia odbywają się tydzień -dwa przed turniejem, inaczej bym nie przyjechał na zawody. Nie czuje się oszustem, a jeśli kogoś w jakiś sposób uraziłem to przepraszam. Jak wiadomo pomówienie bardzo łatwo rzucić w eter, ale trudniej się wybronić. Dyskwalifikacja na 5 lat... cóż, prawie jak Lance Armstrong, tylko on koksował i wygrywał największy Tour na świecie, nawet zawodowych sportowców dyskwalifikuje się na okres max 2 lat.
Klub MKS dopiero co powstał i nawet treningów nie ma z prawdziwego zdarzenia, choć teraz może się coś zmieniło (nie wiem bo nie byłem), po prośbie znajomych zagrałem w kilku meczach w tamtym roku bo nie mieli składu, a gdy już nie gram oddali większość meczy walkowerem w 5 lidze, której poziom jest odpowiednikiem 4-5 amatorskiej. Taki ze mnie "zawodowiec", gram w tenisa od 5 lat (samouk), trenujemy we dwie drużyny amatorskie 1-2 razy w tygodniu między sobą, początek nauki gry w tenisa stołowego -  http://lltsaiw.pl/index.php?op=news&news=790 (początki bywają trudne:-) )

http://lltsaiw.pl/index.php?op=news&news=981

http://www.lltsaiw.pl/index.php?op=news&news=1145

http://www.lltsaiw.pl/index.php?op=news&news=1326

http://www.lltsaiw.pl/index.php?op=news&news=1528

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców tej pięknej gry, życzę sukcesów.
---

Pozostawię to bez komentarza
Paweł Gąsiorski


Ilość komentarzy: 41

kibic napisał:
26 Maja 2014
IP: 83.30.74.*
5 liga?To niezły kozak zdobył tytuł wicemistrza Polski.

... napisał:
26 Maja 2014
IP: 66.249.81.*
No a co z nagrodą rzeczową, którą otrzymał?

???? napisał:
26 Maja 2014
IP: 83.29.246.*
5 liga to przecież amator!!! odzyskaj trzeba te nagrody bo Paweł będzie miał je dla siebie przynajmniej!!!

mariusz1920r napisał:
26 Maja 2014
IP: 85.14.73.*
super pawel takich trzeba eleminowac co stego ze gral w 5 lidze moze tam gral do pieniedzy a ma umiejetnosci 2 ligowca

do kibica napisał:
26 Maja 2014
IP: 89.66.152.*
to, że grał w piątej lidze nie znaczy, że jest cienki, może swobodnie mógłby odbijać w 2 lidze. Ludzie nie zawsze grają w lidze zgodnie ze swoimi umiejętnościami...

Sitreg napisał:
26 Maja 2014
IP: 217.76.124.*
Witam. Czyli z opini komentujacych rozumiem żę lepiej grać w ekstraklasie, zrobic sobie przerwe, iść do amatorów i ograywać innych niż zagrać w jakiejś 5tej lidze i być amatorem ?
PS. Czy organizatorzy nie powinni zweryfikować zawodników przed zawodami ?? czy jeśli Patryk Jacak zająłby 20 miejsce to przyjeli by od niego 25zł z uśmiechem na ustach i niech sobie gra ? Skoro zawdonik zgłasza się to może nie doczytał do końca regulaminu, ale skoro zgłoszenie zostało przyjęte to stwierdził ze może zagrać ?

PS. Zyczę powodzenia w lepszej organizacji imprez nastepnym razem

??? napisał:
26 Maja 2014
IP: 83.29.246.*
Zgadzam się z tobą Sitreg!! Gdyby nie był na miejscach nagradzanych to nie było by pewnie żadnego problemu. Kasa by poszła do kieszeni!!

do sitreg napisał:
26 Maja 2014
IP: 91.218.68.*
Czasami tak wychodzi jak ktoś gra w 2 i zakłada własny klub i takie rzeczy sie zdarzają , ja znam gościa który zakłada teraz swój w 5 a grał w I lidze i miał skuteczność 50%

x napisał:
26 Maja 2014
IP: 178.217.192.*
kto to Patryk Jacak? jestem z łódzkiego i takiego Ananaska nie znam! Może to Strugaś grał pod fałszywym nazwiskiem

AdamK napisał:
26 Maja 2014
IP: 217.76.124.*
Patryk gra w lidze amatorskiej od 5 lat, jeszcze 2 lata temu był 20 zawodnikiem w 4 lidze amatorskiej łódzkiej ...

zzzzzz napisał:
26 Maja 2014
IP: 31.182.183.*
Witam. Ja również popieram post Sitrega. Weryfikacja zgłoszeń powinna być przed rozpoczęciem zawodów a nie po jego zakończeniu. Poza tym faktycznie gdyby nie zajął tego miejsca to co nie był by sprawdzany?? Przecież to śmieszne. Kasa by poszła z uśmiechem na ustach do kieszeni.

Mam nadzieje że następny turniej będzie lepiej zorganizowany

oli napisał:
26 Maja 2014
IP: 83.25.9.*
no tak na stronach wojewódzkich ZTSów są listy z licencjami, nazwiskami oraz datami urodzenia zawodników, wystarczyło je skopiować wszystkie do jakiegoś excela i potem "ctrl+F" wpisać każdego kto się zgłasza i w razie wątpliwości kontakt z nim, może gdyby nie brał w ogóle udziału to czołówka wyglądałaby zupełnie inaczej??

tadeusz kurek napisał:
26 Maja 2014
IP: 186.120.60.*
zeby to wszystko wyjasnic do konca , trzeba bedzie powolac sejmowa komisje . kto jest amatorem a kto zawodowcem ciekawe pytanie.

wyplenic cwania napisał:
27 Maja 2014
IP: 37.225.75.*
ch.. w dupe oszustom!! przeciez zasraniec wypaczyl wyniki!! co z ludzmi, ktorzy z nim przegrali i stracili szanse na dobry wynik??

hahah napisał:
27 Maja 2014
IP: 95.49.59.*
Niezłe jaja. Niby poważny turniej, zapisy miesiąc przed, a organizatorzy nie raczyli sprawdzić czy zawodnicy są uprawnieni do występu. To tak jakby na WTK wpuścić jakiegoś wyjadacza nieuprawnionego do gry który wyeliminuje kilku faworytów, a po zakończeniu jednak go zdyskwalifikować i wypaczyć wyniki innym. Organizatorzy biorą niemałe wpisowe za swoją pracę, więc osoby wyeliminowane przez takiego gracza mogą czuć się co najmniej oszukane na wpisowym.

zawodowiec napisał:
27 Maja 2014
IP: 46.113.233.*
Podsumowując : jak to się mówi, amatorski turniej, amatorska organizacja i amatorski poziom weryfikacji. Turniej unieważnić. I ma koszt organizatora powtórzyć w jakimś dogodnym terminie. W końcu kasę zainkasowali do kieszeni nie mała. Pozdrawiam.

kibic napisał:
27 Maja 2014
IP: 83.22.35.*


Slyv napisał:
27 Maja 2014
IP: 31.182.50.*
Z tymi licencjami roznie jest. Czasem zawodnik przestaje grac a klub mu wyrabia licencje na kolejny rok, zawodnik moze nawet o tym nie wiedziec. O ile wiem to w łódzkiej lidze amatorów liczy sie czy na prawde gral a nie czy mial licencje. Podejrzewam ze zawodnik pomyslal ze skoro gra w lodzkiej lidze amatorskiej to moze grac w turnieju amatorskim w Czestochowie.
Glownym problemem jest chyba to ze rozne turnieje/ligi amatorskie maja rozne przepisy i nie kazdy moze wszystko doczytac. Moim zadniem kara 5 lat jest zdecydowanie za wysoka, teraz chyba nawet za srodki dopingujace jest mniejsza dyskwalifikacja.

xxx napisał:
27 Maja 2014
IP: 81.219.115.*
Z tego co wiem ten klub w, którym grał Patryk Jacak to pic na wode. Zagrał parę meczy w 5 lidze i to wszystko. Skoro organizatorzy przyjęli wpisowe i zapisali go oznacza to, że wyrazili zgodę na jego występ. Myślę, że kara powinna zostać odwołana.

k napisał:
27 Maja 2014
IP: 91.246.211.*
Zła decyzja. Weryfikacje trzeba prowadzić przed turniejem.

lucky napisał:
27 Maja 2014
IP: 89.74.215.*
Nie da się wszystkich sprawdzić i chyba musimy mieć do siebie trochę zaufania. Jeżeli ktoś ma licencję i zgłasza się do turnieju amatorów, a wie że nie może to po prostu oszukiwał i nie wiem dlaczego go bronicie. Jak nie był pewny, czy może zagrać w tej kategorii to przecież mógł spytać przy zgłaszaniu. Tym bardziej, że mógł zagrać w niedzielnym turnieju dla zawodników zrzeszonych. A to czy był drugi czy 20 jest mało ważne. Macie rację że gdyby był 20 to pewnie nikt by tego nie sprawdził, tylko że wtedy nie zabrałby innym szans na dobry wynik. I nie czepiajcie się tych 25 zł, bo gdyby grał uczciwie to i tak by je wpłacił tylko w kategorii zrzeszonych.

do lucky napisał:
27 Maja 2014
IP: 95.49.59.*
Jeśli ktoś się zgłasza to obowiązkiem organizatora jest sprawdzić czy może występować w tych zawodach - szczególnie, że zgłoszenia kompletowane są na kilka dni przed zawodami. Co to znaczy, że nie da się wszystkich sprawdzić? Grało raptem kilkudziesięciu, a nie kilka tysięcy graczy - umiejętność obsługi excela i zajęłoby to max 15 minut, zresztą jak widać już po zawodach się udało. A kwestię wpisowego podnosi się dlatego, że jak na każdym turnieju organizator pobiera je za zapewnienie prawidłowego rozegrania turnieju. Jeśli zjechałoby się kilku nieświadomych ligowców i zajęło całą czołówkę to także uważałbyś, że (nie)dopuszczenie ich do zawodów nie było obowiązkiem organizatora.

kibic napisał:
27 Maja 2014
IP: 195.114.180.*
A dowody osobiste były sprawdzane. Może ktoś się podszył.

hehe napisał:
27 Maja 2014
IP: 83.17.240.*
to sobie chłopak reklamę zrobił mteraz tylko do sejmu sie łapać

Depresja napisał:
27 Maja 2014
IP: 31.174.213.*
I jak można chłopaka zniszczyć,jeszcze pokazany na foto, na czerwono! katolicy..

kibic1 napisał:
27 Maja 2014
IP: 217.76.124.*
organizatorzy powinni chyba przemyśleć swoją decyzję gdy troche ochłoną bo cała akcja na gorąco w emocjach ewidentnie nakręcona ... .

bobek napisał:
27 Maja 2014
IP: 31.182.181.*
najwidoczniej komus nie spodobala sie sytuacja że nikomu nie znany "osobnik" stanął na pudle. nagroda mu się w 100 % należy, grał fair play i pokazał że jest jednym z najlepszych amatorów w polsce. wszystko zależy od organizatorów. nawet jak zabierzecie mu medal czy tam puchar, dla wszystkich znajomych i graczy z łódzkiej ligi zostanie tym 3 zawodnikiem mistrzostw.

aha napisał:
27 Maja 2014
IP: 46.76.45.*
Trzeba wspólnie wezwać organizatorów do zwrotu wpisowego i odszkodowanie za stracony czas. Podstawa to brak weryfikacji zawodników przed turniejem, rozstawianie zawodników i powtórzenie tych samych osób w kilku grupach (zniekształciło to wyniki), brak turnieju pocieszenia (czyli mniej gier za wysokie wpisowe). Niby było fajnie a pokręcone jak zawsze. Przecież poszkodowani są Ci, którzy przegrali w całym turnieju z osobą, która nie powinna grać. To nie jest tylko przesunięcie o jedno miejsce w górę.

DO AHA napisał:
27 Maja 2014
IP: 217.76.124.*
A MYŚLAŁEM ŻE GŁÓWNY CEL AMATORSKIEGO SPORTU TO ROZRYWKA I POPRAWA KONDYCJI I SAMOPOCZUCIA W WOLNYM CZASIE ... ... ... ... ... .. Jak widać zbyt poważne traktowanie zawodów i określanie starą czasu łamie ideę sportu amatorskiego... no ale cóż zawsze źle jak się nie potrafi przegrywać ... . smutna prawda polskiego nie tylko sportu ale i społeczeństwa, kłótnie obelgi, oczernianie z byle powodu...

Życzę powodzenia wszystkim którzy są strasznie pokrzywdzeni przegranym meczem z jakimś zawodnikiem "zawodowym" aby już nigdy nie zagrali nawet przez chwile z zawodnikiem lepszych od niech, zeby już tylko wygrywali w swym życiu i byli szczęśliwi.

obiektywny napisał:
27 Maja 2014
IP: 5.173.120.*
Dla mnie ta sytuacja jest po prostu żałosna. Paweł robi z siebie nie wiadomo jakiego guru, już nie odpowiada na właściwe racje innych bo go to nie obchodzi oraz nakręca swój portal poprzez prowokacyjne artykuły, które tworzy niszcząc niejednokrotnie innych.

Nawet wyniki z pro tourów czy innych ważnych imprez są traktowane po macoszemu, gdzie kiedyś od grup do finałów były ukazywane.
Teraz liczy się tylko turniej z udziałem Pawła i jego wspaniały wynik ze jest zwycięzcą.

Nie życzę nikomu źle ale ciekawe jak drogi Paweł zareaguje gdy kiedyś to wszystko obróci się przeciwko niemu, ciekawe

Pozdrawiam trzeźwo myślących a bez poważania dla ludzi co sieją ferment.

czkamyk napisał:
28 Maja 2014
IP: 89.74.238.*
Aha.Faktycznie organizator powinien zwrócić nie tylko wpisowe, ale i koszty dojazdu itd.
Ważniejsze ,że była walizeczka do sprawdzania rakietek.
Zobaczymy co się wydarzy jeśli Patryk Jacak zgłosi się do zawodów w Toruniu i go zweryfikują ,że może tam grać.Będzie to niezły cyrk zresztą nie pierwszy w polskim tenisie.

żenada napisał:
28 Maja 2014
IP: 37.190.186.*
Uważam tą sytuację za żenującą, znam Patryka i wiem, że nie pojechałby na ten turniej gdyby wiedział, że dopuszcza się oszustwa. Dla mnie to po prostu urażona duma organizatorów, że przyjechał chłopak który rozegrał kilka meczy w V lidze i zajął 3 miejsce. Wygląda na to, że można zostać ukaranym za samą chęć gry w zawodach. Moim zdaniem tym artykułem organizatorzy zniesławili dobre imię zawodnika.

zawodnik napisał:
28 Maja 2014
IP: 164.127.167.*
ta maszynka do sprawdzania to badziew, przed turniejem dzien wczesniej kleiłem gumy klejem wodnym andro ktory jest zgodny z nowymi przepisami ITTF i nie uzywalem zadnych tuningow a ten badziew piszczal, nie wiem czym tu szpanowac, dla mnie to smiech na sali ta maszynka i cala organizacja, a co do kolegi Jacaka to dla mnie zawodnicy grajacy w 4 i 5 lidze to amatorzy, lepiej jak tak przyjedzie i cos ugra niz przyjedzie jakis zawodnij co gral w 1 lidze mial 2 lata karencji i zmiutlby kazdego na tym turnieju lacze z P. Pawlem G., jak dla mnie to tudzial w takim turnieju powinni moc brac tylko zawodnicy do 4 ligi, a 3 liga i wyzej to juz nie bo co z tego ze on mial 2 lata karencji jak umiejetnosci zostaja, to tyle mojej opini na temat tego turnieju
Pozdrawiam

joorek napisał:
30 Maja 2014
IP: 84.205.8.*
Kto mi wytłumaczy co to jest V liga amatorska i V liga "zawodowa" ? Widziałem "zawodowców" grających w V lidze. Niektórzy mieli po 9-10 lat ...

Kaczmar napisał:
31 Maja 2014
IP: 31.182.68.*
Jeśli jest tak jak napisał Patryk to uważam, że sprawa powinna zostać załatwiona.

Paweł stwierdziłeś, że nie komentujesz, ale może jako organizator podsumujesz wszystkie wypowiedzi..

Pozdrawiam.

,,,,, napisał:
01 Czerwca 2014
IP: 89.229.128.*
ale bzdury, 5 liga i jest problem. to jest całkowita żenada.

lucky napisał:
01 Czerwca 2014
IP: 89.74.215.*
Do tych co narzekają, że V lub IV liga to nie zawodowiec. Proszę, zorganizujcie sobie swój ogólnopolski turniej i dopuszczajcie kogo chcecie. Paweł organizuje dwa największe turnieje dla amatorów i nie tylko w Polsce! Jest osobna kategoria dla III, IV i V ligowców - czego Wy jeszcze chcecie???

Gertis napisał:
01 Czerwca 2014
IP: 217.76.124.*
Wiadomo musi być kategoria w której pan Paweł wygra, w ligowcach już o 3jke byłoby ciężko wtedy

k napisał:
03 Czerwca 2014
IP: 91.246.211.*
Szkoda chłopaka ,bo zrównali go z błotem, a sami pozwolili mu grać. Tym bardziej że regulamin mowil jasno o tym ze jesli organizator dopusci moze grac. Chlopak przyjechal zagral wywalczyl sobie podium i bach dziekuje :/.

DarekZ napisał:
17 Czerwca 2014
IP: 84.205.20.*
Myślę, że połowy tej dyskusji nie byłoby np. w Norwegii. Po prostu tam nie pomyśleliby o podawaniu fałszywych danych. Co do wcześniejszej weryfikacji, to być może wielu miałoby z kolei zastrzeżenia, że organizatorzy im nie ufają. Jak nie patrzeć pewna część ciała z tyłu...
Pozdrawiam wszystkich miłośników tenisa stołowego.

kibic napisał:
17 Czerwca 2014
IP: 83.10.79.*
W regulaminie było wszystko napisane przed zawodami też było nagłaśniane że z licencjami nie można grać w sobotę tylko w niedziele w open, oszukał i tyle w temacie.

Zostaw komentarz

antispam image

Uwaga: Włączona jest moderacja komentarzy, może to
spowodować wyświetlenie Twojej wiadomości z opóźnieniem.