...

Natalia Partyka została mistrzynią świata niepełnosprawnych!

Kategoria: Inne wiadomości - Niepełnosprawni / 28 Października 2010

Natalia Partyka została mistrzynią świata niepełnosprawnych w tenisie stołowym w klasie Open osób stojących. Partyka w finale pokonała Chinkę Liu Mei 3:0. Jest to pierwszy medal dla Polski w MŚ, które wczoraj rozpoczęły się w koreańskim Gwangju.

wyniki:

półfinał:
PARTYKA,Natalia POL - HOU,Chunxiao CHN 3:0 (6, 3, 9)



REKLAMA Czytaj dalej



finał:
PARTYKA,Natalia POL - LIU,Mei Li CHN 3:0 (6, 5, 6)


Ilość komentarzy: 48

dziwak napisał:
28 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Sądzę, że niejedna "pełnosprawna" chciałaby grać na takim poziomie jak "niepełnosprawna" Pani Natalia. Niepełnosprawność to urzędniczy twór zupełnie oderwany od rzeczywistości. Ciekawi mnie kiedy ktoś jest kwalifikowany jako niepełnosprawny a kiedy nie jest??? Ja na przykład nie potrafię pływać i w ogóle boję się wody - z tego powodu czuję się w jakimś sensie niepełnosprawny !!! Pani Natalia odniosłaby większy sukces nie przyjmując tego medalu bojkotując w ten sposób zawody tego typu.

dziwak napisał:
28 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Wyobrażam sobie frustrację tej która przegrała z Panią Natalią - pewnie nie miała jednej albo obu nóg - była zupełnie bez szans!!!

dziwak ty baran napisał:
28 Października 2010
IP: 91.94.122.*
z tego co się orientuje to są różne kategorie niepełnosprawności i Partyczka w swojej kategorii jest Boginią. Ale jak masz z tym problem to się zapisz do PIS-u

Jerry napisał:
28 Października 2010
IP: 79.184.243.*
Oczywiście szczerze gratuluję Natalii, ale chyba faktycznie powinna sobie dać spokój ze startami wśród niepełnosprawnych, bo co by nie mówić osiągnęła poziom sportowy co najmniej szeroko rozumianej czołówki światowej kobiet (pierwsza stka rankingu ITTF) w tej dyscyplinie sportu, więc rywalizowanie wśród niepełnosprawnych jest uż chyba nieco niewłasciwe. A więc: PANI NATALIO, JEST PANI ZA DOBRA NA RYWALIZACJĘ WŚRÓD NIEPEŁNOSPRAWNYCH! Niech Pani o tym zapomni i skupi się na "pełnosprawnych" rywalkach, którym też potrafi Pani sporo strachu napędzić, a jeżeli jeszcze dołoży ze 2-3 lata wytężonej pracy, najlepiej w chińskim ośrodku, to pierwsza trzydziestka rankingu ITTF nie będzie dla Pani niczym nadzwyczajnym. A te medale niepełnosprawnych chyba nawet Pani nie dają pełni sportowej satysfakcji? Niech teraz inne dziewczyny nacieszą się nimi. Pani jest jednak na orbicie tak odległej od pozostałych, że niech Pani nabierze trzeciej prędkości kosmicznej i oderwi się od pola grawitacyjnego układu planetarnego niepełnopsrawnych i poszybuje w przestrzeń, do nnych konstelacji! (bez urazy dla osób niepełnosprawnych, ale odrobina realizmu w ocenie sytuacji jeszcze nikomu nie zaszkodziła)

dziwak napisał:
28 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Zupełnie nie wiem co PIS ma z tym wszystkim wspólnego ??? Tobie też wszystko kojarzy się z Jarosławem Kaczyńskim ??? Dla mnie Natalia jest Boginią bez względu na kategorię tzw "niepełnosprawnośc i" którą przypiszą jej jakieś barany podobnej maści ja ty. Dziękuję Jerry za wpis pod którym podpisuję się obiema rękami.

kibic napisał:
28 Października 2010
IP: 83.22.141.*
Natalia ciężko pracuje,dlatego popieram ją że gra w kategorii dla niepełnosprawnych daje siłę innym,ze można też wygrywać w kategoriach dla pełnosprawnych,tak dalej NATALIO BRAWOOOOOOOOO

podobny napisał:
28 Października 2010
IP: 89.231.149.*
natalia urodziła się z wadą jej praca spowodowała że może rywalizować z 100% sprawnymi ludzmi co niedbiera jej prawa współzawodnictwa z jej podobnimi kto tego nie rozumie proszę się oszpecić

pro kibic napisał:
28 Października 2010
IP: 93.95.91.*
brawo Natalio dla czego macie do niej wonty chce graćniech se gra

Barany napisał:
28 Października 2010
IP: 83.30.25.*
Kto tu jest niepełnosprawny? Barany nawet nie doceniacie tego że jej jest parę razy trudniej osiągnąć sukces a mimo przeciwności losu udowadnia ze można do czegoś dojść mimo przeciwności losu.

tg napisał:
29 Października 2010
IP: 78.8.193.*
Drodzy koledzy ma takie ku temu prawo aby grac z niepelnospr.i zdrowymi. tak to czyni.WIELKIE GRATKI NASTKA.W tym sporcie niepen.sie pokazala jako swietna zawodniczka i tej kategori ludzi sie nie wstydzi.A ze jest najlepsza tez wsrod zdrowych to gra tez i z nimi gdzie jest najlepsza.Jak to ktorys tu z panow napisal mozna nazwac ze jest Boginia.Bo naprawde jest to wielki talent kobiecego tenisa od lat.

TG napisał:
29 Października 2010
IP: 78.8.193.*
Tak panowie wlasnie jest Natalia wygrala Z Liu Mei ktoa nie ma nogi do kolana.Gra w protezie ,swoja niepelnosprawnosc jaka ma to nie przeszkadza jej tak zbytnio aby napisac ,ze po Natalce jest najlepsza w kategori kobiet.Jest mistrzynia paraolimp.z Sydney, Aten i Pekinu w gr.9.Bardzo dobrze techniczna zawodniczka.Wiadomo jak to wszyscy chinczycy.Gra stylem europejskim.

dziwak napisał:
29 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Tak tylko napisałem zupełnie nie wiedząc że jej finałowa rywalka nie ma nogi. Ale to tylko potwierdza fakt że nie jest możliwe aby spraiwdliwie rozegrać turniej tego typu. Wyobrażam sobie frustrację tej przegranej i jest mi jej zwyczajnie żal bo szans po prostu nie miała. Natalio kibicuję Tobie zawsze ale w zawodach dla "pełnosprawnych". Pracuj, trenuj bo masz wielki talent.

Rafi napisał:
29 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Do Dziwaka Akurat tak się złożyło że grała z zawodniczką bez nogi..choć co to za rożnica czy bez nogi, czy bez ręki..to turniej OPEN, grają kobiety klasy 6-10 akurat w przypadku Natalii i Chinki.
Graty dla Natalii.

dziwak napisał:
29 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Wydaje się jednak że w tenisie stołowym zawodnik bez nogi jest w znacznie gorszej sytuacji niż zawodnik bez ręki. Mnie uczono - najpierw nogi potem głowa i na końcu ręka !!! Taka kolejnośc jest chyba nieprzypadkowa.

Jerry napisał:
29 Października 2010
IP: 83.21.79.*
Podsumowując tą dyskusję: dostać nominację, nawet jeśli trochę na kredyt, do gry w najbardziej elitarnym turnieju świata kobiet pełnosprawnych, czyli Pucharze Świata, z piętnastoma najlepszymi tenisistkami świata, a potem jeszcze startować z niepełnosprawnymi, to rodzaj niepotrzebnej samoredukcji. W końcu na coś trzeba się zdecydować, nie można trzymać dwóch srok za ogon. Nie zdziwiłbym się gdyby kiedyś pozostałe niepełnopsrawne tenisistki zaczęły tą sytuację złośliwie komentować albo nawet formalnie zaprotestowały.

m. napisał:
29 Października 2010
IP: 136.206.1.*
a mi wydaje się, że Natalia reprezentuje nie tylko siebie, ale i nasz kraj. I z tego powinniśmy być dumni

dziwak napisał:
29 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Zawsze wydawało mi się że dumnym powinno się być z czegoś do czego samemu się doszło !!! Bycie Polakiem to przecież nie jest nabyta umiejętność tylko czysty PRZYPADEK !!! Równie dobrze mógłbyć być chińczykiem, murzynem, eskimosem etc. Co innego - "cieszyć się" tu się zgadzam. Cieszę się że jestem Polakiem i cieszę się że Natalia reprezentuje nasz Kraj bo w dzisiejszych czasach mogłaby równie dobrze reprezentować to co jej się bardziej opłaca.

Zawodnik napisał:
29 Października 2010
IP: 77.255.219.*
Dziwak ale Ty głupoty piszesz, jakim prawem mogą to zaprotestować skoro Natalka jakbyś nie zauważył nie ma części ręki a są inne zawodniczki które maja i ręce i nogi a również graja w niepełnosprawnych, a to ze Natalia ogrywa wszystkich to efekt jej ciężkiej pracy i wielu godzin treningu dziennie i nikt nie ma prawa zabraniać ani krytykować tego, ze gra w niepełnosprawnych bo ma do tego prawo a inne zawodniczki też mogą grac tak jak ona

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Jerry.. nie wiem kto i gdzie mógłby zaprotestować, przeciwko komu i czemu?
Zaprotestować przeciwko grze Natalii?- (pozdrowieniaNatal ia)
Powodzenia życzę...i zastanawiam się co to za jakieś dziwne myśli krązą po głowach..a raczej makówkach tych, którym przeszkadza to że w turnieju Open Natalia wygrywa z zawodniczką z innym schorzeniem..na tym właśnie polega Open!
Dziwny ten świat...

dziwak napisał:
30 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Oczywiście "zawodnik" prezentuje poglądy jawnie totalitarne skoro pisze że nikomu nie wolno krytykować postawy Natalki.
Dziwi mnie tylko kompletny brak zrozumienia tematu - dlatego podaję inny przykład: Wyobraźcie sobie że T.Boll ulega wypadkowi w którym traci prawą rękę w miejscu podobnie jak u Natalii. Po miesiącu rekonwalescencji wybiera się na Mistrzostwa Świata dla niepełnosprawnych - chyba może co??. Oczywiście wygrywa prawdopodobnie nie tracąc seta a w finale nie daje szans TWOJEMU SYNOWI który nie ma nogi. Twój syn rzecz jasna jest rozgoryczony twierdząc że szanse były nierówne !! Co mu odpowiesz mądralo???

pop napisał:
30 Października 2010
IP: 83.9.236.*
W grupach on jest podział na grupy i Natalia ma najwyższą z możliwych więc tylko w turnieju open może grac z bardziej poszkodowanymi, ale gdy gra się single to nie możliwe jest aby grała z zawodniczką bez nogi ...

Bravo Natalia napisał:
30 Października 2010
IP: 79.189.157.*
Natka nie radzi sobie z seniorkamki na Pro tourach czy w europie - kiedy byla w 32 Pro Tour seniorskiego? A tak zawsze medal to medal plus stypendium z Ministerstwa. Nie krytykujcie jej. Ma jasny cel - zarabiac na tenisie stolowym. Mozecie jej buty czyscic kolezanki i koledzy. Wezcie rakietke i zagrajcie w lidze, otk czy miedzynarodowke. Fakt ze trener Dziubanski ja faworyzuje i przegrane komentuje jako dobra nauka. Jednak nie dyskredytuje to Natalii. Wazne ze chce dziewczyna cos osiagnac

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Najpierw Boll musiałby zagrać w conajmniej 2 turniejach aby się zakwalifikować na MŚ.

dziwak napisał:
30 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Brak sensownej i logicznej argumentacji pozwala mi sądzić że Rafi coś zaczyna trybić Bravo

Tg napisał:
30 Października 2010
IP: 78.8.198.*
Wielkie sorki zrobilam maly blad odnosnie zawodniczki chinskiej Mei Liu ze w Sydney wygrala zloty medal .Otoz nie przegrala z francuska Kamkasomphu.A w atenach przegrala ze swoja rodaczka.Ale i tak jest bardzo dobra zawodniczka,choc nie ma nogi i gra w protezie.

Jerry napisał:
30 Października 2010
IP: 83.21.71.*
wiesz co, "dziwak", nie powinien cię dziwić brak zrozumienia tematu przez "zawodnika", bo to jeszcze nie jest tragedia. W końcu nie każdy musi wszystko rozumieć. Dużo gorszy jest fakt, że zawdnik nawet nie wykazuje CHĘCI zrozumienia istoty problemu. To dokładnie tak jak z naszymi, pożal się Panie Boże, "politykami", co to nie tylko nie posiadają żadnych poglądów politycznych, ale nawet NIE ODCZUWAJĄ POTRZEBY ICH POSIADANIA. W zasadzie wszyscy - bez względu na przynależność partyjną i zajmowane stanowisko. A swoje poglądy kształtują na podstawie codziennej lektury artykułów prasowych i stamtąd dopiero odczytują instrukcje, co konkretnie mają robić i jak mają reagować na określone akty i zjawiska. I to już jest groźne, czego dowód parę dni temu się objawił. Ps, a twój przykład trafia w dziesiątkę! Pozdro

tg napisał:
30 Października 2010
IP: 78.8.198.*
Ale drodzy wielkie szanse na zloto w gr.6 ma wlasnie ulubienica wielu internautow Kasia Marszal o ile jeszcze wygra ostatni mecz z greczynka.A jak widac po wynikach ona w tej grupie jest najslabsza.Ma juz wygrane dwa mecze z nasza zawod.Ala i rosjanka Trzebanika.Tak wiec duzy sukces dla niej bedzie jesli to zlotko zdobedzie.

tg napisał:
30 Października 2010
IP: 78.8.198.*
Jerry nie moze byc tak jak piszesz poniewaz dla kazdej zawodniczki niepeln.jest wielkim zaszczytem zagrac z tak swietna zawodniczka jaka jest Natalia.Wlasnie dla nich jest wielki bodziec do pracy aby jej dorownywac w grze.Z tym ze masz racje nie powinno byc laczonyc zawodniczek ktore maja chore nogi i rece razem.Dawniej tego nie bylo.Ale to naprawde nie przeszkadza tym zawodniczkom z dysfunkcja konczyn dolnych z nia pograc.Nic nie poradzisz ze Nastka jest tez swietna wsrod zdrowych, niech zdrowe w kraju zawodniczki staraja sie aby byc lepsze od niej-mysle o polkach a nie chinkach ktore graja w naszej lidze.Pracuje na to bardzo solidnie aby byc bardzo dobra zawodniczka takze w tej kategori sportowcow.I chwala Jej za to.Wielka jestes Natalio i nikt Ci w tym nie przeszkodzi aby nia byc.Jestesmy zawsze z Toba.

Jerry napisał:
30 Października 2010
IP: 83.21.71.*
do tg: być może masz sporo racji i obyś ją miał. Dodam tylko tyle, że ja od dawna juz przestałem kojarzyć Natalkę jako zawodniczkę niepełnosprawną i dopiero ta informacja ściągnęła mnie na Ziemię, przypominając o prostym fakcie. I powiedz sam: czy to nie jest najlepszą oceną wysiłków Natalki? Przecież każdy niepełnopsrawny jeżeli już ćwiczy, to z reguły po to, żeby "zapomnieć" o swojej niepełnosprawności i udowodnić że może się równać z pełnosprawnymi. M.in. po to chłopak bez nogi wspina się na Kilimandjaro albo zasuwa z Markiem Kamińskim przez lodowe pustkowia Antarktyki. I nagle, gdy osiągnie to co chciał - wraca tam skąd wyszedł i przypomina wszystkim, że jest jednak "inny". I tu właśnie pojawia się zgrzyt: PO CO? Po co przypominać sobie samemu i wszystkim wokoło o fakcie, od którego chciało się wielkim wysiłkiem uciec, i uciekło się? No, ale w końcu ja też nie muszę wszystkiego rozumieć a internet służy między innymi do wymiany również i takich opinii jak moja. Chyba nikogo tą opinią nie obrażam? A Natalce niezależnie od wszystkiego - gratuluję! Pozdro

ja napisał:
30 Października 2010
IP: 83.7.253.*
TG podaj linka na stronę gdzie obserwujesz wyniki.

Jerry napisał:
30 Października 2010
IP: 83.21.71.*
jeszcze jedno do tg: a jeżeli inne niepełnosprawne marzą o zmierzeniu sięz Natalką, to niech się jeszcze ciężej postarają trenować, zaczną występować w turniejach dla pełnosprawnych i tam szukają Natalki! To będzie dla nich bardziej motywujące niż śiąganie Natalki do swojego grona. A że nie wszystkie będzie na to stać - no cóż, NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI NA TYM ŁEZ PADOLE! Niektórzy udzie powinni sobie zdawać sprawę ze swoich ograniczeń i nie obrażać się na innych za tą, że w pewnej dziedzinie tamci ich przerastają o głowę. Nie potrafię np. zrozumieć ludzi przykutych do wózka, którym się arzy żeby zatańczyć tango lub dżajva. Uważam że postawienie sobie przez nich takigo celu jest raczej przejawem ułomności ducha i niezrozumienia czym jest taniec niż przejawem siły charakteru. Kto widział "taniec", a właśiwie jego parodię w wykonaniu pary, zktórej jedna osoba siedzi na wózku i robi ładne miny a drug, pełnosprawna, wywija tym wózkiem na wszystkie strony, próbując nadrabiać sobą to, czego nie może tańcowi dać osoba na wózku, ten wie o czym mówię. Zrreszta to samo dotyczy osób, które nie tyle same wspinają się na góry, ile żądają żeby inni ich tam wnosili na noszach, Bo "to im da poczucie własnej wartości" albo spełnienie marzeń! W istocie świadczy to jedynie o kompletnym zatraceniu realizmu w ocenie własnej sytuacji. Tak samo, niestety, oceniam właśnie te dziewczyny, które dla realizacji własnych ambicji oczekują poświęcenia ze strony Natalki. Pozdro.

dziwak napisał:
30 Października 2010
IP: 88.156.38.*
Natalia wygrała i chwała jej za to. Jest to zawodniczka chyba najbardziej rozpoznawalna na świecie i robi b. dużo dobrego dla promocji polkiego tenisa stołowego. Jednak jak już napisałem pewne kategorie niepełnosprawności zupełnie nie przeszkadzają w wykonywaniu niektórych dyscyplin sportowych. Niepełnosprawność - to obrzydlliwy termin wymyślony przez urzędników i polityków po to aby dzielić ludzi na kategorie. Oczywiśćie przypisywanie i określanie niepełnosprawności to bardzo intratne zajęcie i dlatego mamy tyle różnych kategorii - niepełnosprawność ruchowa, umysłowa etc. Oczywiście że nie da się tego usystematyzować ale przecież o to im chodzi - ciągle można coś dopisywać, aktualizować no a przy okazji rzecz jasna - trochę na tym zarobić.

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Dziwak..argumentacja sensowna..została przytoczona przez ,,pop ... i mnie..Zrozumcie ze to turniej OPEN.
W grupach to co innego..każda grupa ma określone schorzenie..i Natalia gra w grupie 10 z kilkoma zawodniczkami także bez ręki, może bez 3 palców dłoni itd.
Open to turniej indywidualny gdzie wszystkie kobiety stojące grają pucharem i nie ma znaczenia ze jedna ma nogę a druga ..nie ma ucha

Zawodnik napisał:
30 Października 2010
IP: 77.255.219.*
to mu odpowiem ze sam jestem niepełnosprawny i mam szanse na kadrę polski i ze musi sie z tym pogodzić i więcej pracować

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Proszę ,,ja,, ipttc.org

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Sorka..jeszcze strona dla ,,zdrowych,, ittf- wyniki są na żywo z 2 a czasami więcej stołów

swietna zawodni napisał:
30 Października 2010
IP: 87.105.84.*
Drogi panie Jerry wlasnie tyu jest ten problem ze od kilku lat nasza Natalia nie gra na takich turniejach.Gra tylko na meuropy mswiata i paraolimpiadzie.Gdzi e maja sie z nia zmierzyc te zawodniczki,tylko na tak bardzo waznych dla niepeln.imprezach.Ca ly czas pisze pan o nniej ale mnie sie wydaje ze Natalce wcale to nie przeszkadza .Che sie tez spotkac i grac z ta rzesza sportowcow,bo to sa jej serdeczne kolezanki.Wtedy ma tez mozliwosc z nimi porozmawiania na wiele problemow osob niepeln.

.....? napisał:
30 Października 2010
IP: 87.105.84.*
Malgosia widac juz jest w czworce i bedzie z japonka walczyc o final.super Malgosia.

swietna zawodni napisał:
30 Października 2010
IP: 78.8.198.*
To juz mamy drugie zloto w gr. 6.Zdobyla je Katarzyna Marszal.A byc moze i bedzie tez w tej grupie Ali Szuty sreberko.co serdecznie jej tego zyczymy.

hardkor napisał:
30 Października 2010
IP: 83.6.191.*
niewiem jak wy,ja kibicuje całej reprezentacji

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Piotr Grudzień przegrał z Loco Mathieu z Belgii w pólfinale 8 grupy 3:1.

Rafi napisał:
30 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Marcin Skrzynecki zagra w finale tej grupy a Piotr o 3 miejsce. Gosia Grzelak zagra w finale 9 grupy. Graty.

Jerry napisał:
30 Października 2010
IP: 83.20.186.*
do świetnej zawodniczki: NO, CHYBA ŻE TAK! Pozdrawiam

swietna zawodni napisał:
31 Października 2010
IP: 78.8.196.*
Szkoda ze ali nie udalo sie wygrac z rosjanka ,coz braz tez jest medalikiem radosnym tym bardziej ze Ala w tej grupie jest najbardziej poszkodowana.Nie udalo sie wygra Malgosi z francuska ma sreberko.Bardzo zal mi Marcinka ze byc moze byl juz zmeczony i nie wygral zlota z belgiem.Ale udalo sie wygrac o braz Piotrowi.I tak dla wszystkich medalistow Wielkie Gratulacje Chociaz nie napisalam o Natalce wiadomo w finale ograla japonke Kudo i to bardzo latwo.Widac mswiata dla tak skromnej ekipy polskiej bo osmioosobowej tylko byly szczesliwe.SUPER SUPER JESZCZE RAZ SUPER.rOWNIEZ CIESZY POSTAWA sEBASTIANA KTORY W TAK MOCNEJ GRUPIE 10 WSZEDL D0 WIELKIEJ DZIESIATKI I ZAJAL TAM MIEJSCE 5-8.BRAWO SEBEK.

Do wszystkich z napisał:
31 Października 2010
IP: 125.136.100.*
Jestescie Zalosni!!!!!!!!Sa zawodnicy barany ktorzy nie maja rak,lub problemy z nogami,a mogli by grac u nas w Polsce w 2 lidze!Takie kozaki jestescie,ale jakby gosc bez rak was ogral to byscie debile mieli nauke!!!!!!

Rafi napisał:
31 Października 2010
IP: 193.189.76.*
Tylko że niewielu na zywo mialo okazję to zobaczyć..choćby Schmita z grupy 6..Arnold to samo..Wolmert z 7.. nasz Kowal..kozak mimo schorzenia dużego napsuł wiele krwi
Pozdro dla Kowala!

wszyscy napisał:
02 Listopada 2010
IP: 78.8.126.*
Szczegolnie do Jerry tak wlasnie kolego jest jak napisalismy.Natalia to srodowisko os.niepeln.bardzo docenia i pragnie sie z nim spotykac.Z niego mowiac szczerze pochodzi w nim sie zaczela ta przygoda z tym tenisem i super rozwijac w tej branzy sportowej.Wiec juz nie pisz ze nie powinna w nim uczestniczyc.A ze jest tez najlepsza wsrod zdrowych to takze jej zaproponowano tam granie i reprezentowanie.Wybo r tylko Jej osobisty gdzie i kogo bedzie prezentowac.Dzieki ze zrozumiales sens tego co pisze.

wszyscy napisał:
08 Listopada 2010
IP: 78.8.125.*
Dla mnie rewlecja rowniez na tych zawodach byl Marcin.Pokazal klase swojej gry.WIELKIE GRATKI MARCIN.Aby tej super gry starczylo Tobie i zdrowia do Londynu co serdecznie wszyscy Zyczymy.

Zostaw komentarz

antispam image

Uwaga: Włączona jest moderacja komentarzy, może to
spowodować wyświetlenie Twojej wiadomości z opóźnieniem.