...

Kurator Sądowy w Śląskim Związku Tenisa Stołowego?

Kategoria: Inne wiadomości - Pozostałe / 02 Maja 2017

Wyświetleń: 2622

Komentarzy: 21

Tagi:
Śląski Związek Tenisa Stołowego
Kurator Sądowy

Prokuratura Okręgowa w Katowicach zajmuje się wydarzeniami, które w ostatnich tygodniach miały miejsce w Śląskim Związku Tenisa Stołowego, gdzie najpierw czterech członków zarządu (19 marca), a następnie dwóch kolejnych (23 kwietnia) i podobno Prezes Wojciech Waldowski podali się do dymisji.

Obecnie nie ma organu, który mógłby skutecznie (zgodnie z prawem) kierować jego funkcjonowaniem, ani reprezentować Śląski Związek Tenisa Stołowego "na zewnątrz".

Nie ma do tego uprawnień np. istniejąca w dalszym ciągu Komisja Rewizyjna. W istocie więc, kończące się rozgrywki ligowe i i indywidualne na Śląsku odbywają się wyłącznie na podstawie koleżeńskich relacji i zaufaniu, jakim działacze darzą stronę internetową Związku oraz numer telefoniczny, pod który wysyłane są wyniki, a w przypadku zawodów indywidualnych - bezpośrednich ich organizatorów (osoby, które kierują zawodami, w przede wszystkim - sędziów).



REKLAMA Czytaj dalej



W konsekwencji - wobec sytuacji prawie bez wyjścia, została podjęta decyzja o konieczności zainicjowania postępowania, którego celem jest ustanowienie, na podstawie art. 30 Prawa o stowarzyszeniach - kuratora dla Śląskiego Związku Tenisa Stołowego.  Zadanie kuratora - to przede wszystkim zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów. Kuratora może ustanowić wyłącznie sąd rejestrowy (w tym przypadku - Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach), który może to zrobić na wniosek organu nadzoru (w tym przypadku - Prezydenta Miasta Katowice) albo z urzędu.

Jeżeli nie zostanie ustanowiony kurator, w najgorszym przypadku Sąd może rozwiązać związek.


Ilość komentarzy: 21

Janek napisał:
02 Maja 2017
IP: 188.146.128.*
Przecież termin zjazdu i wyborów był już ustalony. Kto jest winien że to się nie odbyło? Komisja rewizyjna może zwołać zjazd wyborczy.

PawelG napisał:
02 Maja 2017
IP: 185.55.65.*
termin był ustalony, ale nie został ogłoszony z winy resztki zarządu i prezesa...

Obserwator napisał:
02 Maja 2017
IP: 194.29.137.*
Prezes jest winny bo nie ogłosił terminu.
Co miał zrobić zarząd jak zarząd przestał pełnić swoją funkcję po ostatnim zebraniu. Prezes mógł ogłosić walne ale jak widać nie było to mu na rękę...

upadły napisał:
02 Maja 2017
IP: 89.231.110.*
czytając statut SZTS to sezon 16/17 jest skonczony, gdyz nikt nie jest w stanie zweryfikowac wynikow rozgrywek, a to moze tylko zarzad. Szczegolnie gdy dotyczy to rozgrywek 2 ligi i 3 ligi i awansow do 2 ligi. podobnie jest z rogrywkami indywidualnymi o mistrzostwo okregu lub start w MP. ciekawe jak wladz nie bedzie do sezonu 17/18 jak zostanie to zorganizowane. narobilo sie, kto wystapi o kuratora??? Komisja Rewizyjna???
czy to oznacza powolny upadek PZTS, a co z delegatami na zjazdy PZTS, nie ma okregu to nie ma delegatow, czy mozna podwazyc ich prawo bycia delegatem???

Kwękacz. napisał:
02 Maja 2017
IP: 89.64.60.*
A,kto wypłaci wynagrodzenie kuratorowi sądowemu?Jak znam życie to cały przyszły rok startowe będzie pokrywało jego wynagrodzenie.Regres natychmiastowy w stosunku do Prezesa Waldowskiego za bałagan jaki zorganizował.Z jakiej racji mają płacić zawodnicy za bałagan jaki zorganizował.

PawelG napisał:
02 Maja 2017
IP: 185.55.65.*
Kuratora ustali Sąd. Zarządu nie ma, rozgrywki są robione "na gębę". Komisja Rewizyjna już nic nie może, teraz tylko Prokuratura, Sąd lub Prezydent Katowic.

Doświadczony napisał:
03 Maja 2017
IP: 83.26.239.*
Pan Panie Pawle już nie pierwszy raz próbuje siać zamęt,Prezes Wojciech Waldowski jeszcze sprawuje swój urząd, podobnie jak Komisja Rewizyjna. Pan Marian Michalski jest nadal Przewodniczącym Wydziału Rozgrywek. Zjazd Nadzwyczajny na Śląsku został zgodnie z prawem wyznaczony przez Komisję Rewizyjną na dzień 11.06.2017, na którym będą wybierane władze naszego Okręgu wraz z Prezesem.

Do doświadczone napisał:
03 Maja 2017
IP: 188.146.10.*
Bo to jest kolejny pucz.
WW jest nadal prezesem PZPS oraz SZTS.
I tak pozostanie.

PawelG napisał:
03 Maja 2017
IP: 185.55.65.*
Panie Doświadczony, na jakiej podstawie? Uprawnienie do tego posiada jedynie Zarząd (paragraf 21 Statutu Związku), który przestał istnieć w dniu 19.03 (Zarząd musi liczyć co najmniej 4 członków, a więc dymisje 4 spośród 7 "załatwiły sprawę". Zatem?

kiwa napisał:
03 Maja 2017
IP: 77.255.195.*
ZATEM DO PUCHY WW

Jerry napisał:
03 Maja 2017
IP: 83.25.133.*
A najśmieszniejsze będzie, jeżeli w czerwcowych (?) wyborach swoje kandydatury zgłoszą ci sami, którzy podali się do dymisji plus WW. I na dodatek - zostaną wybrani! Kompletna schizofrenia paranoidalna wieloobjawowa. Ale tak to jest z działaczami, co to pierwsze ordery odbierali z rąk samego Gierka albo innego sekretarza PZPR: zero poczucia odpowiedzialności, a jeszcze uważają, że wszyscy są im winni wiekuistą wdzięczność za to, że "w ogóle istnieją".

Przem. P. napisał:
04 Maja 2017
IP: 93.95.91.*
Pozwolę sobie zabrać głos:
1) Z powszechnych informacji wynika, że Zarząd nie istnieje od 19.03.2017 roku (4 członków złożyło rezygnację, Zarząd musi się składać co najmniej z 7 członków). A więc organ ten nie istnieje.
2) Nie podjęto (prawdopodobnie z uwagi na błędną interpretację przepisów statutu) wówczas uchwały o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów. Do teraz istnieje zresztą spór między członkami byłego Zarządu a Prezesem czego miało dotyczyć to niezwołane Walne Zebranie - wyboru całości nowych władz, czy tylko uzupełnienia wakatów w Zarządzie (proszę się samemu domyśleć, kto jakie poglądy w tej kwestii wygłasza),
3) rozwiązanie Zarządu w takich okolicznościach spowodowało, że nie ma komu zwołać Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów, bo TYLKO ZARZĄD mógł to zrobić zgodnie ze statutem (wspomniany tu paragraf 21). Nie może tego zrobić ani Komisja Rewizyjna, ani tym bardziej Prezes.
4) Ten ostatni nie może tego zrobić dlatego, że statut nie daje mu takiego uprawnienia.
5) Jedynym rozwiązaniem prawnym zaistniałego problemu jest zastosowanie art. 30 Prawa o stowarzyszeniach - ustanowienie kuratora dla Związku. Kurator jest właśnie po to, aby zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie Delegatów.
6) Procedura ustanowienia kuratora w skrócie jest taka, jak przedstawił Paweł,
7) Spotkanie byłych członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej w trakcie WTKu kadetów w Sosnowcu (23.04) nie rozwiązało żadnego z tych problemów. Oczywiście panowie mogli szukać rozwiązania i wyrażać swoje poglądy o potrzebie natychmiastowego zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania, a także ewentualnie planować, iż mogłoby się ono odbyć 11.06 itd., ale to tylko były bezskuteczne (z przyczyn prawnych) plany. Wynika to z faktu, że prowadzone w najwyższej dobrej wierze takie działania nie mogą - zgodnie z prawem odnieść żadnego skutku,
8) jeśli komuś (poza ewentualnym kuratorem sądowym) przyszłoby do głowy zwoływanie takiego Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów - byłoby ono niezgodne z prawem. Oznacza to, iż jakiekolwiek ustanowione w trakcie takiego Nadzywczajnego Walnego Zebrania władze - nie miałyby podstaw do działania, a sąd natychmiast unieważniłby wszelkie dokonane wówczas wybory.
W konsekwencji:
9) jakakolwiek próba przeprowadzenia (bez decyzji kuratora) takiego Nadzwyczajnego Walnego Zebrania doprowadzi do przeciągnięcia obecnej sytuacji braku organów i spowoduje największy zamęt, jaki może zaistnieć w historii Związku. Przypominam - tylko kurator to może zrobić.
10) obecnie prokuratura prowadzi postępowanie, którego celem jest ustalenie podstaw do ustanowienia kuratora. Jeśli przekonamy prokuratora, że jest taka potrzeba - z pewnością skieruje wniosek do sądu Rejestrowego, który - jako jedyny może ustanowić kuratora. Możemy tylko liczyć na to, że prokurator jak najszybciej to zrobi.
Jakiekolwiek wprowadzanie w błąd prokuratury co do tego, iż decyzja o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zebrania została skutecznie podjęta (bo nie została podjęta) może spowodować tylko przeciągnięcie niebezpieczniej istniejącej już sytuacji braku organów zdolnych do działania w imieniu Związku. Co więcej, jeśli wprowadzanie w błąd prokuratury będzie np. polegało na przedkładaniu, no nie wiem - powiedzmy -
dokumentów, w tym np. oświadczeń, zawierających nieprawdę albo na składaniu nieprawdziwych (fałszywych) zeznań lub zatajaniu prawdy - może to stworzyć podstawy do odpowiedzialności karnej tak działających osób. Wszystkim nam zależy na czasie. Mam nadzieję. A nie np. na utrzymaniu się "na stołkach". W przeciwnym wypadku oznacza to, iż osoby, które będą utrudniały działania prokuratury - działają w interesie prywatnym a nie w interesie Związku. Co oznacza, że nie powinny nigdy pełnić funkcji we władzach Związku. Dla mnie jest to oczywiste.
11) Znalazł się już kandydat do nieodpłatnego pełnienia funkcji kuratora. Przekażę do prokuratury stosowną informację dotyczącą tej osoby.
I - jeszcze raz podkreślam - liczę, że nikt nie będzie "mącił" i w ten sposób nie opóźni uruchomionej procedury.

*** napisał:
04 Maja 2017
IP: 188.146.10.*
A może aktualny prezes na kuratora. Jest sprawny i zrobi zjazd szybko. Prokuratura ma ważniejsze sprawy niż pingpong i zajmie się tą sprawą za 3 miesiące. Wszyscy działacze na Śląsku nie mają j...
i czekają aż ktoś za nich to zrobi żeby się nie narazić WW. Wiadomo-rabaty.

upadły napisał:
04 Maja 2017
IP: 89.231.110.*
to nie do końca jest prawda Przem P, gdyż gdyby faktycznie pan prezes nie złożył rezygnacji z funkcji, to pan prezes ma pełne prawo do złożenia w sadzie wniosku o kuratora, a nie prokurator. pan prezes nadal pelni funkcje kierownika zwiazku, ma tylko ograniczone prawa do podejmowania decyzji, szczegolnie tych ktore sa zastrzezone dla organow zwiazku. Co z rogrywkami ktore wymagaja zatwierdzenia przez zarzad, co z delegatami na WZD PZTS, itd.

*** napisał:
04 Maja 2017
IP: 192.162.146.*
Panie Przem.P.
Dlaczego wprowadza Pan w błąd całe środowisko Śląskiego Związku TS.
Statut Związku mówi wyraźnie, że Nadzwyczajne Walne Zebranie Delegatów może być zwoływane na wniosek Komisji Rewizyjnej. § 21 p.2.
Samego zaś zwołania dokonuje Zarząd w ciągu 30 dni od wpłynięcia wniosku, bez konieczności podejmowania uchwały.

upadły napisał:
04 Maja 2017
IP: 89.231.110.*
z treści statutu wynika ze WZD zwoluje sie na podstawie uchwaly, a wniosek ktore sa obligatoryjne dla zwolujacego skladaja Komisja Rewizyjna, czy 1/3 uprawnionych, oraz zarzad. I co wynika z tresci statutu to zarzad jest uprawniony do podjecia takiej uchwaly, ale by ja podjac musi byc w okreslonym skladzie. wazne jest tez cos innego, gdyz to zarzad podejmuje decyzje o przydziale mandatow, czy poprzednie mandaty sa wazne nie wiadomo. zgodnie z ustawa kurator sadowy spelnia wymagania prawne co do zwolania WZD i okreslenia liczby uprawnionych i kto jest uprawniony. zarzad podejmuje decyzje zawsze w formie uchwaly, wiec przytoczony tekst ze zwoluje zarzad musi byc czytany dokladnie i precyzyjnie.

Nie znam się al napisał:
04 Maja 2017
IP: 194.50.158.*
Nie znam się na biurokracji związkowej, tylko gram.. tylko, a może aż może.. jest to trochę śmieszne, że działacze związani z tą dyscypliną mają z nią tyle wspólnego co ja z pracą kosmetyczki... To już nie chodzi tylko o SZTs, ALE o ogólny zarys władz, postępowania, decyzji ludzi, którzy nie mają pojęcia o danej dyscyplinie, a są u tzw "koryta". Oczywiście, ktoś powie, że nie trzeba grać, aby się na tym znać.. jest to poniekąd racja, ale kto lepiej będzie wiedział co go boli, chory ? czy lekarz, który będzie go leczył ? Przepisy są niejasne, nie precyzują wielokrotnie danych sytuacji, chociażby grania długimi czopami, zawodnicy grają czopami po 2,5 mm i nikt nie może tego zanegować, ponieważ sędziowie nie mają jasnych wytycznych, ogólnie polski związek to trochę farsa, a nie związek, począwszy od przepisów, a na władzy wykonawczej skończywszy... W większości dyscplin jest jakoś jaśnie, przejrzyście, a w tS zawsze coś.. ciągle kłótnie Bóg wie o co , a ludzie po prostu zwyczajnie chcą grać i czerpać z tego satysfakcję i przyjemność. Niestety.. na najwyższym stopniu "koryta" ciężko jest to zrozumieć.

Przem.P. napisał:
04 Maja 2017
IP: 93.95.91.*
odp. do "***" i "Upadły"
1) oczywiście, że Prezes może złożyć wniosek o ustanowienie kuratora do sądu rejestrowego; wszak sąd działa w tym wypadku z urzędu, tylko nie wiadomo, dlaczego tego Prezes nie robi. Jeśli prokurator złoży taki wniosek i Prezes też - sąd rejestrowy połączy te sprawy i będzie rozpoznawał jako jedną. To pierwsza kwestia. A druga - uważam, iż wniosek złożony w tym zakresie przez prokuratora może zostać potraktowany poważniej niż wniosek osoby fizycznej, nawet jeśli pełniła funkcje Prezesa Zarządu (wszak prokuratura to instytucja państwowa, działająca w interesie publicznym).
2) W kwestii pozycji Prezesa - proszę zwrócić uwagę na to, czego ta funkcja, zgodnie ze statutem, dotyczy - to nie jest "rezes Związku" (czyli "kierownik Związku", jak zostało to określone w poście). Wynika to zresztą z tego, iż Prezes nie został wymieniony osobno wśród "Władz Związku" (paragraf 18 statutu). Jest to jedynie "rezes Zarządu", co jednoznacznie wynika z paragrafu 24 ust. 2 statutu. A więc jest to jedynie "kierownik" Zarządu (tego organu, władzy Związku). A Zarząd nie istnieje. Czym więc ów Prezes ma kierować. Ale nie neguję tego, iż  mógł on złożyć wniosek o ustanowienie kuratora do sądu rejestrowego jako Wojciech Waldowski. Ale tego nie zrobił. I tyle.
3) Wbrew twierdzeniu kolegi "***" nikogo nie wprowadzam w błąd. Problem, którego dotyczy postawiony mi zarzut w zasadzie wyjaśnił kolega "Upadły". Rozwiązanie problemu jest bardzo proste. "Wniosek" (prawo do jego złożenia ma m.in. Komisja Rewizyjna) to jedynie "prośba", "podanie" o dokonanie czynności, jaką jest zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Delegatów, Zwołać takie Zebranie może - jak już pisałem i co jednoznacznie wynika ze statutu - jedynie Zarząd. Którego obecnie nie ma. I teraz druga kwestia - w jaki sposób Zarząd (podobnie zresztą jak Walne Zebranie i Komisja Rewizyjna) działa, podejmuje swe "decyzje"? To proste - TYLKO w postaci uchwał, co jest cechą charakterystyczną wszystkich organów kolegialnych w demokracji. I tyle. Zarząd nie posiada zdolności do działania w żadnej innej formie. Działaniem Zarządu nie jest dyskusja, bo ona jedynie poprzedza "decyzję", czyli uchwałę. Nie ma innego sposobu zwołania Walnego Zebrania jak poprzez podjęcie uchwały.
To są główne powody, dla których zainicjowano procedurę ustanowienia kuratora dla Związku.
4) zakładam, że post kolegi "Nie znam się al" nie dotyczy mnie. Ja, tak mówiąc po ludzku - "nie zamierzam do koryta" , za żadne skarby )

Przem.P napisał:
04 Maja 2017
IP: 93.95.91.*
Acha, jeszcze jedna kwestia. Absolutnie nie podzielam poglądu kolegi "***" w kwestii sprawności Wojciecha Waldowskiego jako Prezesa. jakoś dotychczas działania w interesie Śląskiego Związku Tenisa Stołowego podejmowali przede wszystkim inni niż Prezes członkowie Zarządu. Takie są moje spostrzeżenia.
I problem poruszony przez kolegę "Upadłego" - - oczywiście, że aktualnie są kłopoty w kwestii podejmowania decyzji, co do których jest uprawniony wyłącznie Zarząd. Tych decyzji nie ma po prostu kto podejmować. To jest największy kłopot, który należny jak najszybciej zlikwidować. Poprzez ustanowienie nowego Zarządu. A to jest sprawa oczywista.

Przem. P napisał:
04 Maja 2017
IP: 93.95.91.*
Ten emotikon z językiem, który wyskakuje przy dużej literze "" w moim poście (tak jest w moim edytorze) to nie jest moje dzieło.

nofanwaldowski napisał:
30 Maja 2017
IP: 93.105.229.*
Niezależnie od sympatii lub antypatii do Pana WW. osoba która wystąpiła do sądu o powołanie kuratora sądowego niestety nie działała zgodnie zapisami statutowymi i prawnymi. Gdyby było inaczej to w większości stowarzyszeń byłby kurator. Paranoja, nie wyczerpano zapisów ustawy o stowarzyszeniach i statutowych.
Paragraf 30 na który się powołuje sąd w niejawnym (ciekawe dlaczego) posiedzeniu czyli: "Jeżeli stowarzyszenie nie posiada zarządu zdolnego do działań prawnych, sąd, na wniosek organu nadzorującego lub z własnej inicjatywy, ustanawia dla niego kuratora" nie może zastępować np. komisji rewizyjnej (lub starosty, wojewody), która może zwołać walne uzupełniające. Ktoś przekroczył uprawnienia, w tym przypadku osoba zgłaszająca się z tym do prokuratora. Ciekawe kto to jest?

Ciekawe sąd (prokuratura, osoba zgłaszająca) przekroczył uprawnienia bo zgodnie ze statutem komisja rewizyjna może zwołać walne uzupełniające, a prezesem jest dalej Pan WW, przytaczam zapis statutu:
2. Nadzwyczajne Walne Zebranie Delegatów może być zwołane:
- na mocy uchwały Zarządu ŚLZTS,
- na wniosek Komisji Rewizyjnej,
- na wniosek co najmniej 1/3 członków ŚLZTS
Sprawa jest prosta i już nie raz tak było, że kurator został powołany bezprawnie i uchylany w wyższej instancji.

Zostaw komentarz

antispam image

Uwaga: Włączona jest moderacja komentarzy, może to
spowodować wyświetlenie Twojej wiadomości z opóźnieniem.